تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تقسیم قدرت

قدرت در ازدواج

زوج ها از نظر اعمال قدرت و به نوبه ای الگوهای رهبری به شکل های متفاوتی تقسیم میشوند . بسیار از زوج ها در مورد اعمالقدرت در ازدواج به توافق میرسند . بسیاری از آنها بر سر این موضوع مشکلات بسیاری دارند . دعوا و مشاجره میکنند .اگر نظر یکی بر کرسی نشست . دیگری تلافی میکند . این زمانی است که ازدواج تبدیل به جنگ قدرت ها میشود . 

الگوی صمیمیت و فعالیت .

همسرانی که در زندگی نقش فعالی دارند . صمیمی هستند . به یکدیگر احترام می گذارند. در تعیین قوانین و مرزهای زندگی نیز فعال هستند . اگر چه ممکن است این زوج ها اشتباهاتی نیز بکنند . اما در اثر تجربه یاد می گیرند که چگونه باید زندگی کرد . این زوج ها احساس مسئولیت را به یکدیگر انتقال میدهند . مدام در تعاملی سازنده نقش های زندگی را بین خود تقسیم کرده . در صورت لزوم گاهی بین این نقش ها جا به جا میشوند . تا به طرف مقابل کمک کنند .

الگوی قدرت و سازگاری.

بسیاری از زوج ها از الگوی قدرت و سازگاری تبعیت میکنند . در این الگو یک نفر نظر میدهد . تصمیم میگیرد . عمل میکند . در مقابل همسرش تبعیت میکند . وقتی همسری با این الگو سازش میکند . در واقع رفتار طرف مقابل را تایید میکند.

وقتی از الگو تبعیت میکنیم چه اتفاقی می افتد .؟

  • همسر فعال بر زوج منفعل خود تسلط پیدا میکند .
  • همسر منفعل بر ابتکار عمل همسر خود بسیار وابسته میشود .
  • همسر منفعل بر همسر فعال خود احساس خشم میکند .

چگونه این الگو ایجاد میشود . ؟

بسیاری از همسران به خاطر ترس از دست دادن عشق همسرشان . یا ناتوانی در مهارت های زندگی یا الگوهای خاص فرهنگی مانند: مرد سالاری یا عدم اعتماد به نفس از این الگو تبعیت میکنند . وقتی هر دو زوج برای زندگی اهدافی تعیین میکنند . حرفشان را میزنند . با مشکلات روبرو می شوند . در برابر حقوق خود پا فشاری میکنند . در باره مرزهای بین فردیت نظر میدهند . رشد میکنند .

این چنین است که با حمایت هم و احساس مسئولیت خود . احساس بزرگ و ارزشمند آزادی باعث عشق و شکوفایی هم میشوند . در جایی که آزادی هست . مسئولیت و فعالیت است . آنجایی که این سه باشند عشق متبلور میشود .

با مرکز مشاوره بینا همراه باشید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *