تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

شوهر ایده آل

شوهر خوب

در مطلب قبل به ذکر دو مورد از ویژگی های شوهر خوب پرداختیم . اکنون ادامه مطالب را بیان می کنیم . 

ویژگی های یک شوهر خوب

۳- شوهر خوب زنش را ، اولین اولویت زندگی خویش قرار می دهد .

همه ما در زندگی ، اولویت هایی داریم . شاید ما هرگز فهرست اولویت هایمان را ننوشته باشیم . اما در ذهنمان می دانیم کدام یک مهمتر از بقیه است . این اولویت ها بیشتر اوقات ، خود را در اعمال ما نشان می دهند . برای بسیاری از مردان شغل و حرفه  تقریبا در صدر فهرست اولویت ها قرار دارد . مردان مقدار زیادی از احساس ارزشمندی شان را از شغلشان می گیرند . این الزاما تضادی با رابطه مردان با زنانشان ندارد . مگر اینکه شغل آنها تمام فکر و ذکرشان شود.

۴- شوهر خوب متعهد به کشف و رفع نیاز های همسرش است .

بسیاری از مردان به سادگی پی به نیاز های همسرشان نمی برند . در نتیجه هیچ تلاشی برای رفع آن نیاز ها نمی کنند . برخی از شوهران معتقدند که اگر شغل خوب داشته باشند و حقوق خوب کسب کنند . نقش خود را به عنوان شوهر انجام داده اند . آنها هیچ شناختی از نیاز های عاطفی و اجتماعی زن ندارند .

منظور این نیست که بگوییم شغل مرد ، از نظر زن بی ارزش است . معمولا زنان تلاشهای شوهرشان را میبینند و از کوشش او برای تامین نیازهای مادی خانواده تشکر می کنند . اما این اول کار است و آخر کار نیست . نیاز عاطفی زن به عشق محبت ، ملایمت همان قدر برای سلامت عاطفی او اساسی است ک غذا برای سلامت جسمی . شوهری که صرفا به تامین نیازهای مادی اکتفا می کند . دیدگاه بسیار محدودی از اهمیت نقش خود به عنوان شوهر دارد .

وقتی نیاز های مادی مثل غذا ، پوشاک و مسکن تامین شد . نوبت به نیازهای درونی زن میرسد . اصلی ترین نیاز عاطفی زن نیاز به عشق و محبت است . زن باید احساس کند دوستش دارند . شوهر خوب ، شوهری است که دائما به همسرش محبت می کند . به این ترتیب ، زن او با قلبی پر از عشق زندگی خواهد کرد و همسرش را بسیار ستایش خواهد کرد .

امنیت

نیاز زن به امنیت نیز اساسی است . این نیاز ابتدا مادی است . در امان بودن از خطرات کوچه و خیابان . اما بزرگترین نیاز زن در این زمینه ، آن است که عمیقا از تعهد و پایبندی شوهرش به خود اطمینان داشته باشد . شوهری که زنش را با صحبت درباره طلاق تهدید می کند . یا میگوید : شاید بهتر بود با یکی دیگه ازدواج می کردی . یا ای کاش یکی دیگه جای تو بود . رفتار ناسالم و معیوبی را نشان می دهد .

شوهر عاشق هر کار میکند تا به زنش بفهماند همیشه کنار او خواهد ماند . در عین حال مراقب است تا زنش احساس ارزش کند . او خودش را به تامین آسایش و سعادت زنش متعهد کرده است .

ادامه دارد …..

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *