تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

ایجاد تفاهم

راههای ایجاد تفاهم

راههای ایجاد تفاهم برای داشتن یک زندگی عاشقانه چیست ؟ تفاهم یک آرزوی زیباست .که به این سادگی ها به دست نمی آید . فنون خاص خود را دارد.که باید رعایت شود . با ایجاد تفاهم زندگی مشترکتان را خوشمزه تر کنید .

راههای ایجاد تفاهم

۱- دقت در انتخاب همسر.

اولین شرط ، انتخاب درست همسر است . همه می خواهند بهترین همسر را برگزینند . اما چنین امری شدنی نیست . در انتخاب کفویت شرط است . باید در تمام شئون زندگی لحاظ کرد . اگر چه امروز کفویت را فقط در مسائل ظاهری می بینند . مهمترین جنبه در کفویت همفکری است . به ویژه در مبادی اعتقادی . اگر دو نفر با دو اعتقاد متفاوت وارد زندگی شوند . مشکل است که به راحتی بتوانند .روزگار بگذرانند . هم فکری ، ایمان و پارسایی. در ایجاد تفاهم بسیار مهم تر است . تا مسائل ظاهری و مادی .

جنبه های کفویت

توجه به کفویت به این معنا نیست. که طرفین صد در صد مثل هم باشند . چنین چیزی تقریبا امکان ندارد . در کفویت باید دو جنبه دقت شود . اول : از نظر ایمانی و اعتقادی . دوم : در نحوه ارتباطات اخلاقی . لازم است با حفظ جانب احتیاط، منش های اخلاقی و نحوه برخوردهای اجتماعی هر دو خانواده بررسی و دقت شود . بنابر این باید توجه شود .که هیچ انسانی از عیب مبرا نیست . برای رسیدن به تفاهم باید به حد لازم از مشترکات در افکار و سایر جهات بسنده گردد.

۲-تقویت مودت و رحمت .

در تقویت مودت باید کوشا بود . دقت کرد محبت به هیچ عنوان از بین نرود . زیرا محبت خود عامل مهمی برای ایجاد تفاهم است . از این روست که اگر از کسی خشمناک باشیم . تمام خوبی های او نادیده می شود . اگر نسبت به کسی محبت وجود داشته باشد . حتی تمام بدی های او را خوب خواهند دید . زمانی که عیوب نادیده گرفته شود . تفاهم بیشتری جلوه میکند .

۳-انصاف دادن .

در قضاوت میان خود و طرف مقابل اهل انصاف باشید . خود را جای طرف مقابل بگذارید . اگر چنین حالتی وجود نداشته باشد . رسیدن به تفاهم مشکل به نظر میرسد . اولین گام این است. که تو با مردم منصفانه برخورد کنی . انصافی خود جوش . نه اینکه تو را وادار به انصاف نمایند . به همین ترتیب نسبت به اعتقادات و نگرش دیگران هم باید منصف بود .

۴- توجه به ساختارهای متفاوت وجود.

توجه به تفاوتها در خلقت زن و مرد در رسیدن به تفاهم مشکل گشا می باشد . مردها به گونه ای خلق شده اند . زنان به گونه ای دیگر . مثلا مردها کم حرف اند . خانمها اهل سخن گویی و ارتباط . انتظار خانم این است. که همسرش به حرف او گوش دهد . مرد می خواهد همسرش کاری به او نداشته باشد . این دو گانگی باعث گلایه مندی هر یک از طرفین می شود .گلایه مندی نیز باعث کدورت در رسیدن به تفاهم می شود . اگر هر دو به این ساختار توجه کنند. می توانند با هم هماهنگ شوند .

۵- متعادل کردن انتظارات

با توجه به متفاوت بودن ساختارهای وجودی ، باید در متعادل کردن انتظارات تلاش نمود . وقتی انتظارات متعادل باشد . گلایه ها کم و هم فکری ایجاد می شود . در نتیجه طرفین به تفاهمی نسبی و پذیرفتنی دست خواهند یافت .

اگر در زندگی مشترک تا کنون به راههای ایجاد تفاهم تفاهم دست نیافته اید . میتوانید از مشاوران مرکز بینا کمک بگیرید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *