تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

رابطه عاطفی از راه دور

رابطه عاطفی از راه دور

رابطه عاطفی از راه دور به نوعی از رابطه گفته می‌شود که زوجین از لحاظ مصافتی دور از یکدیگر قرار دارند. این دوری ممکن است به دلایل مختلفی مانند سکونت خانم یا آقا در شهرهای دیگر ایجاد شده باشد. در برخی دیگر بعد از یک دوره عادی به خاطر مسائل شغلی، تحصیلی و … یکی از طرفین به شهر دیگر می‌رود. این مسئله می‌تواند موقتی و یا دائم باشد.

اولین موضوعی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که آیا رابطه شما تحت این شرایط می‌تواند ادامه پیدا کند؟ ادامه رابطه به عوامل زیادی بستگی دارد که با رعایت کردن نکاتی که خواهیم گفت می‌توانید به هدفتان نزدیک شوید. دوری و فاصله زیاد ممکن است باعث سردی طرفین شود. از آنجایی که در ارتباط بودن طرفین با هم کم می‌شود، ممکن است این امر موجب دوری عاطفی گردد.

راههای حفظ رابطه عاطفی از راه دور

۱۱. از تنهایی‌تان و وقت‌هایی که با دوستان و خانواده می‌گذرانید، لذت ببرید

شاید تنها باشید اما درمانده نیستید؛ نه تا وقتی‌ که خودتان این‌ طور بخواهید! باور کنید که دنیا حول شریک عاطفی‌تان نمی‌چرخد! شما دوستان‌تان، خانواده‌تان و مهم‌تر از همه خودتان را دارید. در طی این مدت بیشتر با دوستان و خانواده وقت بگذرانید. ورزش کنید. سرگرمی تازه‌ای پیدا کنید. فیلم و سریال تماشا کنید. کارهای بسیاری وجود دارند که می‌توانید به‌تنهایی انجام بدهید.

۱۲. با یکدیگر روراست باشید

درباره‌ی احساسات‌تان، ترس، ناامنی، حسادت، بی‌عاطفگی، هرچه هستند، صحبت کنید. اگر تلاش کنید این احساسات را پنهان کنید، دیر یا زود این راز نابودتان می‌کند. سعی نکنید به‌ تنهایی با این مسائل کنار بیایید. روراست باشید. اجازه بدهید طرف مقابل حمایتی را که نیاز دارید برای‌تان فراهم کند. بهتر است از همان آغاز مسئله را با یکدیگر در میان بگذارید، نه وقتی که کار از کار گذشته است.

۱۳. از برنامه‌ی زمانی یکدیگر آگاه باشید

با آگاهی از زمان کاری و وقت‌های آزاد یکدیگر، می‌دانید چه موقعی برای پیام‌ فرستادن یا تلفن‌ کردن مناسب است و مزاحمتی برای طرف مقابل ایجاد نمی‌کند. بهتر است زمان‌های ویژه‌ی زندگی یکدیگر را بشناسید، مثل فرجه‌ی پیش از امتحانات پایان ترم، تعطیلات پایان ترم، سفرهای کاری مهم و… . این موضوع وقتی در ناحیه‌های زمانی متفاوتی زندگی می‌کنید، اهمیت ویژه‌ای دارد.

۱۴. فعالیت‌ یکدیگر را در شبکه‌های مجازی دنبال کنید

عکس و پست‌های یکدیگر را در فیسبوک یا اینستاگرام لایک کنید. در صفحه‌های مجازی یکدیگر پیام بگذارید. توجه و علاقه‌تان را نشان بدهید. زیر نظر داشتن یکدیگر چیز بدی نیست حتی می‌تواند جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

۱۵. برای یکدیگر هدیه‌های مخصوص تهیه کنید

یادگاری تأثیر شگفت‌ انگیزی دارد. فرقی نمی‌کند آویزی کوچک، جا کلیدی، عطر یا سی‌دی موسیقی باشد. آدم‌ها اغلب دانسته یا ندانسته به چیزهای کوچک در زندگی روزمره‌شان دلبستگی پیدا می‌کنند. این کاری‌ست که همه‌ی ما می‌کنیم؛ خاطرات‌مان را به اشیا گره می‌زنیم به این امید که هر زمان ذهن‌مان یاری نکرد با نگاه‌کردن یا لمس‌کردن آنها، خاطرات خوش را به‌ یاد بیاوریم. بنابراین ممکن است چیزی که به چشم دیگران پیش‌ پا افتاده و معمولی است، برای ما ارزش و اهمیت بسیاری داشته باشد.

۱۶. یک اَپ پیام‌رسان خوب داشته باشید

این خیلی مهم است زیرا پیام‌های نوشتاری ساده‌ترین و رایج‌تری روش ارتباطی میان شماست. شما به اپلیکیشینی نیاز دارید که امکاناتی فراتر از ارائه‌ی کلمه‌ها و صورتک‌ها داشته باشد. اپلیکیشن‌های پیام‌ رسانی گوناگونی وجود دارند که می‌توانید به‌ رایگان از آنها استفاده کنید. استیکرهای جذاب و با نمک این اپلیکیشن‌ها را به‌کار بگیرید.

۱۷. با پست سنتی نامه و هدیه بفرستید

برای یکدیگر کارت‌ پستال و نامه‌های دست‌نویس بفرستید. هرازگاهی برای یکدیگر به‌ روش سنتی هدیه ارسال کنید. می‌توانید در روز تولد، سالگردها و مانند آن با استفاده از خدمات ارسال گل، برای یکدیگر گل بفرستید. با خریدهای آنلاین یکدیگر را غافلگیر کنید.

۱۸. مثبت‌اندیش بمانید

برای حفظ رابطه‌ی راه دور باید پیوسته به آن انرژی مثبت تزریق کنید. بله، انتظار سخت است، شاید گاهی احساس تنهایی بکنید اما پیوسته به خودتان یادآوری کنید که نتیجه‌ی این شکیبایی چقدر شیرین و لذت‌بخش خواهد بود. برای اینکه مثبت اندیشی خود را حفظ کنید، همیشه قدردان باشید؛ قدردان اینکه کسی را دارید که دوستش داشته باشید و او هم شما را دوست دارد، قدردان همه‌ی چیزهای کوچک زندگی‌تان مثل نامه‌های درون صندوق پست، قدردان سلامتی و امنیت‌تان باشید.

۱۹. درباره‌ی دوست‌ها و آشنا‌ها صحبت کنید

گاهی حرف‌زدن درباره‌ی شایعات و حتی دری‌وری گفتن می‌تواند خیلی لذت‌بخش باشد.

۲۰. هر وقت می‌توانید تماس ویدئویی داشته باشید

نگاه‌کردن به چشمان یکدیگر و شنیدن صدای هم باعث می‌شود احساس کنید اوضاع رو به‌ راه است و حس خوبی داشته باشید.

۲۱. برای یکدیگر نام‌های بانمک انتخاب کنید

چون کار بانمکی است و عشق و عاشقی‌تان را بیشتر می‌کند!

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *