تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

توقف داد زدن سر کودکان

توقف داد زدن سر کودکان

آیا می‎ توانیم فریاد زدن را نوعی سواستفاده عاطفی بدانیم؟ راه حل های مشاوران برای توقف داد زدن سر کودکان چیست ؟ کارشناسان فریاد زدن بر سر کودکان را با سوء استفاده جسمی یا در برخی موارد حتی بدتر از سوء استفاده جسمی برابر می ‎دانند و آن ها همچنین ادعا می ‎کنند که فریاد زدن فقط بالا بردن سطح صدای فرد نیست، بلکه تاثیر کلمات و زبان بدن می‎ تواند باعث ایجاد دلهره و تاثیرات مخربی در کودک شود . 

اشتباه رایج داد زدن سر کودک

والدین همچنین می ‎توانند به جای فریاد زدن بر سر کودکشان ، احساسات خود را برای او توضیح دهند. به کودک بگویند که کاری که انجام داده اشتباه است و همچنین گفتن پیامد های بدی که ممکن است اقدامات کودکان به دنبال داشته باشد، بهتر از تهدید کردن است و بنابر این گزینه های مختلفی وجود دارند که والدین می ‎توانند به جای فریاد زدن بر سر کودکان، آن ها را انتخاب کنند.

راه حل های مشاوران برای توقف داد زدن سر کودکان

  1. آرام کردن خود در زمان عصبانیت

قبل از انجام هر کاری در هنگام عصبانیت بهتر است که فرد از محیطی که در آن قرار دارد فاصله بگیرد و چند دقیقه ای صبر کند تا عصبانیتش فروکش کند که این امر همچنین به کودکان در کنترل کردن احساسات خود در مسیری درست کمک خواهد کرد.

  1. صحبت کردن در مورد احساسات

عصبانیت یک احساس طبیعی است که هرکسی ممکن است آن را تجربه کند. فرد با اذعان به همه احساسات، از شادی و هیجان گرفته تا غم، عصبانیت، حسادت و نا امیدی، به فرزند خود می ‎آموزد که همه این احساسات بخشی از کارنامه انسانی آدم ها هستند. صحبت کردن فرد در مورد احساسات خود باعث ترغیب کودک به انجام همان کاری می ‎شود که والدین از او انتظار دارند و این کار به کودک کمک می ‎کند تا یک نگرش محترمانه نسبت به خود و دیگران داشته باشد و روابط سالمی در زندگی خود ایجاد کند .

  1. صحبت کردن با آرامش، اما محکم

بعضی اوقات کودکان رفتاری ناشایست انجام می ‎دهند که این بخشی از روند بزرگ شدن آنهاست. والدین باید با آن ها محکم صحبت کنند اما طوری که عزت نفس شان خدشه دار نشود اما بفهمند که عملی که انجام داده اند غیر قابل تحمل بوده است . به جای صحبت کردن با آن ها از بالا و یا از فاصله دور بهتر است که والدین در کنارشان باشند و با رفتاری احترام آمیز مسئله را بین خودشان حل کنند .

  1. صحبت کردن از عواقب کار کودکان به جای تهدید کردن

به گفته ی باربارا کلوروسو، نویسنده کتاب ” بچه ها ارزشش را دارند!” با استفاده از تهدید و مجازات احساس عصبانیت، نارضایتی و درگیری بیشتر خواهد شد و همچنین تهدید و مجازات در دراز مدت، مانع از رشد نظم و انضباط درونی کودک می ‎شود .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *