تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

پیامک ها و ایمیل های همسر

ایمیل ها و پیامک های همسر

آیا باید ایمیل ها و پیامک های همسر خود را چک کنیم یا نه ؟ همه اینها دلایلی است که باعث می شود بعضی از همسران چک کردن تلفن یا کامپیوتر همسر خود را الزامی بدانند . خیلی ها با دیدن موبایل همسرشان که در اتاق جا گذاشته اند . نمی توانند در برابر وسوسه چک کردن و مطمئن شدن دوام بیاورند . 
آیا لازم است به همسرمان اجازه بدهیم . پیامک ها و ایمیل ها یمان را بخواند؟

آیا متقابلا باید پیامک ها و ایمیل های او را بخوانیم؟

آیا کارهایی از این قبیل نشان دهنده ضعف ارتباط و عدم اعتماد به طرف مقابل است؟

تکنولوژی مقصر است ؟

تکنولوژی های جدید به افراد اجازه می دهد . به راحتی و بدون ترس از لو رفتن به همسرشان خیانت کنند . دیگر کسی نیازی به تلفن های ثابت ندارد . می تواند اطلاعات خصوصی خود را در موبایل یا اینترنت ذخیره کند .بنابر این احتمال لو رفتن به اندازه ای نیست که قبلا بود . همه می توانند سریعا با تلفن همراه خود پیامک بدهند . یا پشت کامپیوتر یا لپ تاپ بنشینند . ایمیل ارسال کنند . وجود امکاناتی مثل رمز عبور احتمال لو رفتن را تا حد زیادی کاهش داده است .

البته تکنولوژی همیشه قابل اعتماد نیست . مثلا همه ما ماجراهایی راجع به پیامک های اشتباهی شنیده ایم . که اشتباهاً برای کسی دیگر ارسال شده است .

معنای این کار چیست ؟

نکته جالب این است که بسیاری از زنان و مردان کنجکاو ، دلیلی برای شک کردن به همسرشان ندارند . در واقع نیازی که این افراد به چک کردن تلفن همسرشان احساس میکنند . نیازی نا سالم است . بعضی روان شناسان می گویند . چنین نیازی نشان دهنده تجارب تلخ گذشته و ضربه ای است که این افراد در روابط عاطفی پیشین خود تجربه کرده اند .

بعضی افراد بدون دلیل به چک کردن ایمیل ها و پیامک های همسر خود  می پردازند . بعضی با مشاهده کوچک ترین تغییری در رفتار همسر شروع به چک کردن میکنند . وقتی خانم یا آقا تلفن همراه یا ایمیل همسرش را چک میکند ممکن است دلیلی داشته باشد . اگر کسی دلیلی ندارد . ولی همچنان به چک کردن ادامه میدهد . ممکن است تحت تاثیر شکست های گذشته باشد .

اگر چه بسیاری از همسران با هم صمیمی و نزدیک هستند . ولی به هر حال هر شخص نیازمند داشتن یک حریم خصوصی است . تمایل به تجاوز به این حریم به هر دلیلی که باشد. حرکت شایسته ای نیست . بررسی تلفن همراه یا کامپیوتر همسر می تواند . دلایلی مانند عدم اعتماد ، احساس نا امنی یا گرایش به کنترل و سلطه بر اتفاقات پیرامون داشته باشد . ولی همه این موارد از راه های دیگری نیز انجام پذیرند .

خطرات کنجکاوی

اگر شما یا همسرتان احساس میکنید . که به چک کردن ایمیل ها و پیامک های همسر خود نیازمندید . راجع به آن با هم صحبت کنید . کنجکاوی و تجاوز به حریم شخصی می تواند رابطه را به خطر بیاندازد . یک خطر دیگر . خواندن آنها به این معنا است . که یک همسر شکاک چیز هایی را حس میکند که واقعا وجود ندارند . یک علامت یا اشاره کافی است تا چنین کسی مطمئن شود که همسرش در حال خیانت کردن است . افراد شخصیت ها و برداشت های گوناگون دارند .

اگر با افراد کنجکاو یا شکاک زندگی میکنید. میتوانید با مرکز مشاوره بینا تماس بگیرید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *