تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

انسان بهترین محصول خالق جهان

انسان بهترین محصول خالق جهان

همه ما آفریده شده خداوندیم و اگر انسان را یک محصول تولید شده توسط خداوند بدانیم، به این ترتیب ما محصولات جهان هستی هستیم. انسان بهترین محصول خالق جهان است. خداوند در خلق انسان یک چارچوب کلی را در نظر گرفته است. اجزای داخلی بدن انسان ها یکسان است. خداوند از یک موتور فوق العاده قدرتمند به نام مغز در هنگام خلق انسان استفاده کرده است و این موتور را در قسمت بالایی بدن یا سر انسان قرار داده  است.

همه ما برابریم و همه انسان ها با هم برابر هستند و همه در یک جایگاه قرار گرفتند. نکته مهمی که جایگاه یک شخص را معین می کند، امواجی است که از طریق موتور قدرتمند به نام مغز ارسال می شود. افکار انسان جایگاه انسان را تعیین میکند. افکار انسان باعث می شود که فرد حس بی ار زشی یا بلعکس حس با ارزشی داشته باشد. افکار انسان تعیین کننده نوع رفتار دیگران با خود شخص است.

انسان بهترین محصول خالق جهان

وقتی احساس فوق العاده ارزشمندی در مورد خود داشته باشید، تمام دنیا و تمام افراد را خوب میبینیم. انتظار داریم که دیگران با ما رفتار دوستانه و محترمانه ای داشته باشند. قدرت تحمل ما در مورد رفتار ناشایست دیگران به شدت افزایش می یابد. زمانیکه ما احساس بی ارزشی کنیم، نگاه منفی نسبت به این جهان داریم و همینطور افکار منفی ما نسبت به دیگران ما را آزرده خاطر می کند. اگر ما احساس  ارزشمندی نداشته باشیم، همیشه منتظر یک اتفاق هستیم و همیشه در برابر کوچکترین مشکلات جا میزنیم.

ویژگی های افرادی که حس ارزشمندی می کنند :

  • خودشان را همینطور که هستند قبول دارند.
  • توانایی های خودشان را قبول دارند
  • این افراد در زندگی کمبود هایی دارند یعنی تمام افراد دچار این کمبودها هستیم ولی افرادی که حس ارزشمندی دارند و خودشان را به خاطر این کمبود ها ناراحت نمی کنند.

حس بی ارزشی فرزندان و عدم توجه والدین به آنها

حتما تا حالا به این موارد دقت کرده اید.

  • والدین من، خواهر و برادرم را بیشتر از من دوست دارند.
  • نظر من در بین خانواده بی ارزش است.

حتما تا حالا دقت کردید که به یک موفقیت کوچک یا بزرگ دست میابید و وقتی موفقیت را با خانواده در میان میذارید خانواده شما مثل شما خوشحال نمیشوند و آنچنان استقبال نمی کنند. یا بلعکس شخصی به عنوان پدر یا مادر خانواده از سر کار به منزل می رود و فرزندان با یک سلام خشک و خالی از آن شخص استقبال می کنند و هر کدامشان به اتاق شخصیشان می روند. یا برای مثال: یک سوال یا مشکلی برای والدین به وجود می آید و برای رفع مشکل، فرزندان هیچ کمکی نمی کنند.

دلیل این رفتار چیست؟

چرا و به چه علت در بین خانواده همچین رفتاری در جریان است. همه این رفتار به خود شخص بستگی دارد. شما دائما با این افکار ذهن خود را مشغول میکنید:

  • چرا من از خواهر و برادرم کم ارزش تر هستم؟
  • چرا والدینم بین من و خواهر و برادرم فرق میذارند؟

همه این افکار واقعا بی معنی است. شما فدارکاری هایی برای خانواده خود انجام داده اید و کارهایی که در حقشان کرده اید. یک ساعت در خلوت خود فکر کنید که من چه کارهایی در حق خانواده خودم انجام دادم؟ افکار شما باعث می شود که جوری رفتار کنید که دیگران به راحتی بتوانند از شما ایراد بگیرند و تحقیرتان کنند. در واقع هیچ کس نمی تواند شما را دچار احساس حقارت کند، مگر آن که خودتون اجازه دهید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *